یکشنبه , شهریور ۲۴ ۱۳۹۸
خانه / فرق منحرف / عرفان های کاذب / کافری به نام احمد بصری که خود را امام سیزدهم معرفی می کند

کافری به نام احمد بصری که خود را امام سیزدهم معرفی می کند

احمد بصری (یا همان احمد الحسن) که با ادعای سید یمانی پا به عرصه مدعیان دروغین مهدویت گذاشت در ادامه ادعاهای پلکانی خود، خود را فرزند امام زمان (عج) معرفی کرد. وی پس از مدتی با این ادعا که امامان شیعه ۲۴ نفر هستند، خود را سیزدهمین امام نامید.

علاء سالم از سرکردگان جریان انحرافی احمد بصری در کتاب “احمد موعود، محل پیوند آسمانی و کشتی نجات برگزیده” پیرامون احمد بصری اینگونه می‌نویسد:

قائم احمد… آن سیزدهمین از بیست و چهار امام است:

با نگاه به متن های گذشته و پیوندشان به یکدیگر می‌فهمیم که (احمد) همان شیخ و امام سیزدهم می باشد.

احمد موعود، ص ۴۹

این در حالی است که این اعتقاد به صراحت مخالف با مکتب اهل بیت علیهم السلام است. امام صادق علیه السلام در توصیف انحراف عده‌ای در زمان غیبت امام زمان علیه السلام می‌فرمایند: بعضی با این گفته که تعداد ائمه سیزده یا بیشتر است از دین خارج می شوند.

وأمّا غیبه عیسى علیه‌السلام : فإنَّ الیهود والنصارى اتّفقت على أنَّه قتل فکذَّبهم الله جلَّ ذکره بقوله : « وما قتلوه وما صلبوه ولکن شبّه لهم »کذلک غیبه القائم فان الائمه سنتکرها لطولها، فمن قائل یهذی بانه لم یولد و قائل یقول: انه مات، و قائل یکفر بقوله: ان حادی عشرنا کان عقیما، و قائل یمرق بقوله: انه یتعدی الی ثلاثه عشر و صاعدا، و قائل یعصی الله عز و جل بقوله: ان روح القائم ینطق فی هیکل غیره.

سُدَیر صیرفی می‎گوید: من، مُفَضَّل بن عَمْرو، ابوبصیر و ابان بن تَغلَب خدمت مولایمان امام صادق (ع) رسیدیم در حالیکه ایشان بر خاک نشسته و جُبّه (نوعی لباس) خیبری پوشیده بودند و ایشان مانند مادر فرزند مرده‎ی شیدای جگر سوخته می‎گریستند درحالیکه زمزمه می‎کردند:

ای آقای من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آسایش قلبم را از من سلب نموده است.

ای آقای من! غیبت تو اندوه مرا به فجایع ابدی پیوند داده … من دیگر احساس نمی‎کنم اشکی را که از دیدگانم بر گریبانم روان است و ناله‎ای را که از مصائب و بلایای گذشته از سینه‎ام سر می‎کشد، جز آنچه را که در برابر دیدگانم مجسم است و از همه گرفتاریها بزرگتر و جانگذازتر و سخت تر و ناآشناتر است، ناملایماتی که با غضب تو در آمیخته و مصائبی که با خشم تو عجین شده است. »

سدیر گوید: حضرت به ما فرمودند: خداوند در قائم ما سه خصلت جاری ساخته که آن خصلت در سه تن از پیامبران نیز جاری بوده است؛ نوع و طرز تولدش را مانند تولد موسی (تولد پنهانی) و غیبتش را مانند غیبت عیسی و تأخیر در ظهورش را مانند تأخیر افتادن طوفان نوح مقدر کرده است و بعد از آن عمر عبد صالح(خضر) را دلیلی بر عمر او قرار داده است.

اما تولد موسی(ع)، چون فرعون واقف شد که زوال پادشاهی او به دست موسی است، دستور داد که کاهنان را حاضر کنند و آنها وی را از نَسَب موسی آگاه کردند و گفتند که وی از بنی اسرائیل است و فرعون به کارگزاران خود دستور می داد که شکم زنان باردار بنی اسرائیل را پاره کنند و حدود بیست و چند هزار نوزاد را کشت اما نتوانست به کشتن موسی(ع) دست یابد زیرا او در حفظ و حمایت خدای متعال بود و بنی‎امیه و بنی‎عباس نیز چنین‎اند، وقتی واقف شدند که زوال پادشاهی آنها و پادشاهی امیران و ستمگران آنها به دست قائم ماست، با ما به دشمنی برخاستند و در قتل آل رسول (ص) و نابودی نسل او شمشیر کشیدند، به طمع آنکه بر قتل قائم دسترسی پیدا کنند، اما خدای تعالی امر خود را مکشوفِ یکی از ظلمه نمی‎سازد و نور خود را کامل می‎کند، گرچه خوش‎آیند مشرکان نباشد.

و اما غیبت عیسی(ع)، یهود و نصاری اتفاق کردند که او کشته شده است، اما خدای تعالی با این قول خود آنان را تکذیب فرمود، « وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ » و غیبت قائم نیز چنین است، زیرا این امت به واسطه طول مدتش آن را انکار می‎کند، پس گوینده‎ای به هذیان گوید او متولد نشده است، و گوینده‎ای دیگر گوید او مرده است، و گوینده‎ای دیگر این کلام کفرآمیز را گوید که یازدهمین ما ائمه عقیم است، و گوینده‎ای دیگر با این کلام از دین خارج شود که تعداد ائمه به سیزده و یا بیشتر رسیده است، و گوینده‎ای دیگر به نافرمانی خدای تعالی پرداخته و گوید روح قائم در جسد دیگری سخن می گوید.

کمال الدین و تمام النعمه، ج ۲ ، ص ۳۱ الی ۳۴

به راستی آیا احمد بصری و اتباعش مصداق این سخنان امام صادق علیه السلام نیستند؟!

حال باید دید اتباع احمد بصری به این امام دروغین خود ایمان می‌آورند و یا به سخنان امام صادق علیه السلام؟!

فرآوری و تنظیم مطلب : سایت رهبران شیعه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code